18.11.2017
You can use WP menu builder to build menus

01.06.2014

35 αξιολ., M.O. : 4,06

Κατηγορίες : Tips

Δεν έχουν πολύ πλάκα; Είναι φύτρες ροβίτσας. Η ροβίτσα, το μικρό πράσινο φασολάκι, είναι το mung bean, γνωστό υλικό της ασιατικής κουζίνας. Μπορούμε εύκολα να φτιάξουμε μόνοι μας τις φύτρες και να τις απολαμβάνουμε ωμές σε σαλάτες ή ακόμα και μαγειρεμένες σε διάφορα πιάτα.

Θυμάστε στο δημοτικό που βάζαμε τις φακές σε κεσεδάκι γιαουρτιού με βαμβάκι και φύτρωναν; Η χαρά απερίγραπτη όταν βλέπαμε το πρώτο εκείνο πρασινάκι να ξεμυτίζει από τους κόκκους. Δε το ξέραμε ότι τρώγονται κιόλας! Τα περισσότερα όσπρια μπορούν να καταναλωθούν ως φύτρες, όπως και τα δημητριακά (φαγόπυρο, στάρι, κριθάρι, ρύζι κλπ.) και η κίνουα (quinoa). Υπάρχουν θεωρίες ότι έτσι είναι πιο ωφέλιμα για τον οργανισμό, με περισσότερες θρεπτικές ουσίες, και ότι είναι πιο εύκολα στη χώνεψη. Κάποιες από τις θεωρίες υποστηρίζουν πως είναι καλύτερα οι φύτρες να μαγειρεύονται πριν καταναλωθούν, κάποιες άλλες είναι υπέρ της ωμής μορφής τους.

Εδώ πρέπει να σας πω πως υπάρχουν κάποιες ανησυχίες για την πιθανή δημιουργία βακτηριδίων κατά τη διαδικασία που ακολουθείται για να γίνουν οι φύτρες, οπότε ίσως να θέλετε να το ψάξετε λίγο παραπάνω πριν προχωρήσετε σε κάτι τέτοιο, ειδικά αν πρόκειται να τις καταναλώσουν παιδιά ή άλλες ευπαθείς ομάδες. Εμένα το στομάχι μου γενικώς δεν καταλαβαίνει και πολλά, οπότε δεν είχα ποτέ πρόβλημα με τις ωμές φύτρες. Με το μαγείρεμα πάντως καταστρέφονται τα βακτηρίδια, οπότε έτσι μπορείτε να τις δοκιμάσετε χωρίς φόβο. Και μάλιστα χρειάζονται πολύ λιγότερο χρόνο βράσιμο.

Πληροφορίες υπάρχουν άπειρες στο internet, οπότε αν σας ενδιαφέρει να κάνετε λίγη έρευνα μπορείτε να ξεκινήσετε εδώ, εδώ και εδώ.

Τι χρειαζόμαστε λοιπόν; Λίγη ροβίτσα (για αρχή φτιάχνουμε μικρή ποσότητα να δούμε αν μας αρέσει), και ένα σέικερ για κοκτέιλ (από αυτά που έχουν δυο ποτήρια, ένα κανονικό και ένα με τρύπες σαν σουρωτήρι που κάθεται μέσα στο πρώτο). Αν δεν έχουμε σέικερ, κοιτάμε να αερίζεται καλά ο πάτος του δοχείου που θα χρησιμοποιήσουμε. Ίσως ένα πλαστικό ποτήρι με τρυπίτσες; Ή ένα μικρό σουρωτήρι.

Η διαδικασία είναι η εξής:
Αρχικά πρέπει να μουλιάσουν τα φασόλια μας. Βάζουμε τη ροβίτσα σε κατάλληλο δοχείο και την ξεπλένουμε καλά με μπόλικο νερό. Τη στραγγίζουμε και μετά τη σκεπάζουμε με 2-3 φορές τον όγκο της, φρέσκο, δροσερό νερό. Την αφήνουμε για 8-12 ώρες, σκεπασμένη με μια πετσέτα ή ένα χαρτί κουζίνας.

Πετάμε το νερό που μούλιασαν τα φασόλια, ή το χρησιμοποιούμε για τα φυτά μας μιας και έχει θρεπτικά συστατικά. Ξεπλένουμε καλά με μπόλικο δροσερό νερό, με λίγο πίεση αν γίνεται. Ανακινούμε καλά όσο ξεπλένουμε να «πλυθούν» όλα τα φασόλια. Στραγγίζουμε πολύ καλά να φύγουν όλα τα νερά. Αφήνουμε το δοχείο μας (ή το σουρωτήρι) κάπου στον πάγκο της κουζίνας – να μην το βλέπει απευθείας ο ήλιος αλλά δε χρειάζεται να είναι και σκοτεινό σημείο. Το σκεπάζουμε με χαρτί κουζίνας. Από την κάτω μεριά καλό είναι να «αναπνέει», να κυκλοφορεί αέρας δηλαδή προς το εσωτερικό του δοχείου (ή του σουρωτηριού). Στην περίπτωση του σέικερ εγώ βάζω λίγο τυλιγμένο χαρτί ανάμεσα στο εσωτερικό και το εξωτερικό ποτήρι, για να μην εφάπτονται. Στην περίπτωση του σουρωτηριού απλά το ακουμπάμε πάνω σε μπολάκι να φύγουν όποια τελευταία νερά. Αφήνουμε για 8-12 ώρες.

Επαναλαμβάνουμε την παραπάνω διαδικασία ξεπλύματος και στραγγίσματος άλλες 3 φορές, αφήνοντας κάθε φορά τη ροβίτσα για 8-12 ώρες. Δοκιμάστε μια φύτρα να δείτε αν σας αρέσει. Μπορείτε να τις αφήσετε κι άλλο, και να κάνετε πχ ακόμα 4 ξεπλύματα, αλλά αυτό είναι θέμα γούστου διότι αλλάζει λίγο η γεύση. Πειραματιστείτε!

Το σημαντικό είναι να θυμόμαστε πως βάζουμε τη ροβίτσα στο ψυγείο στεγνή, δηλαδή 8-12 ώρες μετά το τελευταίο στράγγισμα. Κατά προτίμηση σε ένα μικρό ταπεράκι με ένα χαρτί κουζίνας μαζί να απορροφάει την υγρασία. Εγώ συνήθως κάνω 4 ή 5 ξεπλύματα (σύνολο, μαζί με το πρώτο δηλαδή). Καταναλώνουμε σε 2-3 μέρες το πολύ.

Αν σας ακούγεται περίπλοκο, δείτε τη διαδικασία σε βιντεάκι (στα Αγγλικά) εδώ και διαβάστε γενικές οδηγίες για όλα τα στάδια (και όλα τα όσπρια ή δημητριακά) εδώ.

Συνταγές υπάρχουν πολλές εκεί έξω. Σας αφήνω με αυτές για να πειραματιστείτε.
Mung Bean Sprout Saute
Mung Sprout Salad
Mung Sprout and Spinach Crust Pizza
Sweet potato canapés with BBQ Mung Bean Sprouts

35 αξιολ., M.O. : 4,06

Πώς σας φάνηκε; Αφήστε μου σχόλιο!

2 Σχόλια

  • Απάντηση
    02/06/2014

    Βρε Ελένη τι να πω!
    Κρίμα να μη σε έχω κοντά μου να σε αγκαλιάσω και να σε φιλήσω!
    Να ‘ξερες μόνο πόσες συνταγές έχουν φάει άκυρο γιατί δεν είχα και δεν μπορούσα να βρω πουθενά φύτρες φασολιών!
    Είσαι θεά… απλά!

    • Απάντηση
      03/06/2014

      Ερμιόνη μου σ’ευχαριστώ πολύ! Να σου πω την αλήθεια αναρωτιόμουν αν θα έβρισκε κάποιος χρήσιμο το τιπ αυτό, φοβόμουν ότι ίσως παραείναι «διαφορετικό»! Να σε προειδοποιήσω όμως ότι η γεύση των σπιτικών φύτρων είναι αρκετά πιο έντονη. Αυτές του εμπορίου παράγονται σε τεράστια μηχανήματα με χημικά και αέρια, οπότε βγαίνουν και τελείως διαφορετικά στην όψη (με πολύ πιο μεγάλο και χοντρό κοτσανάκι). Αν κάνεις κάποια συνταγή που θέλει φύτρες εμπορίου, βάλε λιγότερη ποσότητα σπιτικών και δες πως σου αρέσει η γεύση! Good luck!

Designed by Designers United - Powered by Stonewave